
KASLARIMIZI GÜÇLENDİRELİM (Henry Ford : “Eğer müşterilerime ne dilediklerini sorsaydım, daha hızlı bir at isterledi”)
Bize hep müşterilerimizi iyi dinlememiz öğütlendi... Hep dinleme becerilerimizi geliştirmemiz gerektiği vurgulandı... Müşteri ihtiyaçlarını tam olarak anlamanın önemi övüle övüle bitirilemedi...
Peki sizce Walkman devasa müzik setlerinin fanatik müşterilerinin isteklerinden yola çıkılarak mı tasarlandı?.. (Ya da i-pod?..)
Sorsanız insanlar Google’da arama yapmanın bir gün hayatlarının vazgeçilmez bir parçasını olacağını söylerler miydi bundan çok değil 4-5 yıl öncesinde?.. (Bir hafta Google’a girmediğiniz oldu mu son bir yıldır?..)
Strarbucks’dan frappucino içmenin güne başlamak için en iyi yol olacağını biliyor muydu tüketiciler, farkındalar mıydı böyle bir ihtiyacın? (Sanki Frapuccino ne demek biliyorlar mıydı?..)
Sanırım şu müşterileri dinleme işini biraz fazla abarttık...
Abartıyoruz...
Müşterilerimiz gelecekle ilgili hayaller kuramazlar...
Tanımadıkları ürünleri isteyemezler...
Farkında olmadıkları ihtiyaçlarını anlatamazlar...
Bilmedikleri teknolojileri arzulayamazlar...
Evet müşterilerimizi dinlemek de innovasyonun bir parçasıdır. En azından bazen... Ama lütfen abartmayalım!
Bazen müşterileri dinlememek de innovasyona iyi gelir. Hatta daha bile iyi gelir... Önümüzdeki günlerde size bazı örneklerini anlatacağım.
Şimdilik Henry Ford’un sözleri kulağınıza küpe olsun :: “Eğer müşterilerime ne dilediklerini sorsaydım, daha hızlı bir at isterledi”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder