
ŞAHANE FİKİR (Kim demiş Almanlar yaratıcı olmaz diye?)
Size Almanya’daki bir kafe zincirinin, ülkenin tamamında bir yılda satılan teleskop miktarından daha fazlasını sadece bir hafta içerisinde sattı desem tepkiniz ne olur?
Starbucks’un kahveye ve kafe işletmeciliğine getirdiği yenilikler malum. Peki ya teleskop gibi akla gelmeyecek bir ürünün satışında bu sıradışı rakkamı yakalayan Alman kafe zinciri Tchibo’ya ne demeli?
Tchibo, kafe konseptini kahve içilip tatlı sohbetlerin yapıldığı bir mekan olmanın çok ötesine taşıyor. Her hafta satışa sunulan TCM marka özel temalı ürünleriyle tüketicinin mutlaka dükkanlara uğranması sağlanıyor. Üstelik bu ürünlerin kahveyle de hiç ilgisi yok.
Tchibo satınalmacıları dünyadaki trendleri takip ediyor ve tüketicinin nelere talep gösterebileceğini tahmin ediyorlar. Sonuçta ütüden, bisiklete, spor malzemelerinden, iç çamaşırına, tabak-çanaktan, mp3 çalarlara kadar her çeşitten ürün kafelerde sadece bir hafta için satışa çıkıyor.
Ürünlerin fiyatları çok iyi ve tasarımları çok çarpıcı/çekici oluyor. Üstelik hepsinde Tchibo garantisi geçerli. Böylece Tchibo hem mağazalarını müşteriler açısından heyecanlı “haftalık deneyim noktaları” haline getiriyor, hem de kafecilikle mağazacılığı bir arada yaparak kendi mavi okyanusunu yaratıyor.
4 milyar Euro’ya yaklaşan cirosuyla hiç de fena bir performans göstermiyor Tchibo.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder