Steve Jobs – İnovasyon, Müşteri Deneyimi ve Belki de Herşeyin Gurusu
Steve Jobs.
O hiç kuşkusuz günümüz iş dünyasının en efsanevi, en tartışılan, en radikal CEO’su.
Sadece bir sektörde değil, dört ayrı sektörde birden devrimler yaratan, iş modellerini ve müşteri alışkanlıklarını tepetekla eden, Macintosh’larla PC pazarının, I-Pod ve I-Tunes ile müzik endüstrisinin, Pixar ile sinema salonlarının ve en nihayetinde I-Phone ile cep telefonu pazarının kurallarını yeniden yazan strateji dehası.
Skandallara imza atan zorlu kişiliği, çalışanlarını canından bezdiren mükemmeliyetçiliği, hedefe kitlenmenin ne demek olduğunu herkese gösteren tükenmez hırsı, kural tanımaz isyankarlığı, hiç değişmeyen kıyafetleri, şaheser sunumları ve dünyayı değiştirmek konusunda hayaller ötesi vizyonerliği ile gerçek bir 21.yüzyıl efsanesi.
Apple mağazaları ile teknoloji perakendeciliği deneyimini müşterileri için yeniden tanımlayan, “think different” reklamları ile hepimize farklı düşünme cesareti aşılayan, iki kez ölümün eşiğinden dönmesine rağmen işinin başına geçmek konusundaki inanılmaz iradesi ile hepimize ilham veren, üniversiteyi bitirememiş ama asıl önemli olan şeyleri çok genç yaşta kavramış mucizevi insan.
2000 yılında geri döndüğü Apple’in değerini o günden bugüne 5 milyar dolardan 170 milyar dolara çıkaran, yeni oyuncağı I-Phone’in yıllık satışlarını 24 milyon, I-Pod’un yıllık satışlarını ise 60 milyon adedin üzerine çıkaran, açtığı 300’e yakın Apple Store ile perakendecilerin alayına meydan okuyan rakamların efendisi.
Evet Steve Jobs, iş dünyasına tekrar hoş geldin.
Daha önce pankreas kanserini atlatmıştın, şimdi ise karaciğer nakliyle hayata tutundun.
Hepimiz nefeslerimizi tuttuk yeni numaralarını bekliyoruz.
Bakalım bu sefer hangi kuralları yıkacak, hani yerleşik düzenin yıkıcı kabusu olacaksın?