
Arçelik bu inovasyon meselesinde gittikçe daha iyi oluyor.
Teknolojik odaklı değişimlerden gittikçe daha tüketici odaklı yeniliklere doğru bir rota çizen Arçelik inovasyon takımı "Divide and Cool"'dan sonra süper yeni bir fikirle bizleri buluşturdu: "ArtCool Klima".
Sanatı klima gibi soğuk bir ürünle birleştirmek benim gibi dekorasyon meraklısı insanların kalbini fethedecek türden şahane bir fikir. Böylece klima seçimlerimizde mekanik Btu/h hesaplarının ötesindeki meselelere de geçebiliyoruz: "Acaba bu klima evimin başköşesinde güzel durur mu?". Arçelik'ten farklılaşmanın böylesi.
Öte yandan bence bu fikri genişletip başka beyaz eşya alternatiflerine taşımak da mümkün. Mesela pek çoğumuzun evinde süsleme amaçlı mıknatıslara sergi alanı sağlayan o kocaman buzdolabı yüzeylerini de birer sanat eserine dönüştürebilir Arçelik.
Arçelik yöneticilerine bir de önerim olacak bu arada. Bence web sitelerinde şöyle bir hizmet sunsalar hem tüketicileri ile uzun nefesli bir ilişki kurabilirler, hem de yeni bir gelir kaynağı yaratabilirler: İnsanlar sevdikleri dijital fotoğraflarını yollasınlar, Arçelik'te bunları ArtCool klimaların çerçevesine uygun şekilde basıp kendilerine geri göndersin.
Tam da web2.o'a yakışacak türden bir uygulama olmaz mı?