Pazartesi, Nisan 17, 2006


KASLARIMIZI GÜÇLENDİRELİM (İnnovasyonu Olmayana Kar Yok)

Seminerlerimde en çok üstünde durduğum konulardan birisi bir şirketin karlılık performansı ile innovasyon becerisi arasındaki ilişki.

İddiam, bugünün aşırı rekabetçi dünyasında sürekli olarak innovasyonlar yapabilme becerisinin kar peşinde koşan şirketlerin üzerinde en çok yoğunlaşması gerektiği alan olduğu yönünde...

Bu hafta BusinessWeek dergisinde çıkan “Yaratıcılığın Karşılığını Almak” adlı makale tezimi tam anlamıyla destekler nitelikte.

Boston Consulting Group tarafından dergi için yapılan bir çalışmaya göre Dünya’nın en yenilikçi 25 şirketi 1995’den bu yana yıllık ortalama da %3.4 net kar marjı artışı gerçekleştirdi. S&P Global 1200 şirketlerinin aynı dönemdeki ortalama yıllık net kar artışı ise sadece %0.4 seviyelerinde.

Hisse senedi getirisi açısından da durum pek farklı değil. Geçtiğimiz 10 yıl boyunca Dünya’nın en yenilikçi 25 şirketinin yıllık ortalama %14.3’lük hisse senedi getirisi S&P Global 1200 ortalamasının tam 3 puan üzerinde.

Target, Starbucks, Procter&Gamble ve Microsoft innovasyonlar sayesinde kar marjlarını yükselttikleri ve hisse senedi piyasaları tarafından ödüllendirildikleri için özellikle öne çıkan isimler. Diğer yüksek innovasyon becerisine sahip firmalarında performansları son derece yüksek.

Soru: İnnovasyon becerilerinizi arttırmadan karlılığınızı arttırmanın mucizevi bir yöntemini biliyor musunuz?

Hiç yorum yok: